jaanuar 20, 2017

Turundusnõustamine

Turundusnõustamine on firma jaoks sama vajalik nagu perearsti juures käimine. Turundusnõustaja kontrollib üle Teie firma turundustervise, mis on erinevate statistiliste näitajatega mõõdetav nagu vererõhk.

Kontrolliga saab selgeks, kas kulutate liialt palju energiat vales suunas ja kuidas oleks võimalik olemasolevate vahenditega optimeerida tulemusi paremaks.

Esmalt hinnates üle firma olemasolevad ressursid ja nende kasutus. Kui üldjuhul ettevõtja näeb töötajat kuluna, siis meie näeme teda ressursina, kui firma näeb suure autopargi omamises suurt kulu, siis meie näeme kasutamata ressurssi.

Teise osana hinnatakse üle firma turunduskanalid ja kasutus. Kui kulutada 1000 eurot reklaamile ja kliente tuleb sama palju, kui 100 eurost reklaami teises kanalis kasutada, siis peab eelarveid ümber paigutama. Kui lehte külastab 5000+ inimest ja oste tuleb 50tk, siis peab lehe funktsionaalsused ja müügietapid läbi töötama. Kõik on äärmiselt lihtsad asjad, kui seda kontrollib asjatundja.

Ekslikult arvatakse, et turundusnõustamise iseloom nõuab suuri kulutusi ja tõstab eelarveid. Reaalsuses on asjalood vastupidised. ENAMUS ettevõtteid kulutab klientide püüdmisele KORDADES rohkem raha, kui tegelikult vaja oleks.

Eredamad tööd finantsturult:

SMS LAEN AS (2008-2009)
Kasumi kasv võrdluses 2007 aastaga 10 miljonilt 25 miljonile (+150%) mille juures turunduseelarve maht vähenes – 20% (e. 3 miljonit krooni).

ÄRILAEN (2015-2021…)
Tulude kasv +100% ning seal juures turunduseelarve maht vähenes 60-100K pealt 35K peale (enam kui -41% aastas).